Inspiration

Jag har lagat mycket mat på sista tiden att jag har samlat ihop lite frukostar, middagar, mellan mål, tillbehör etc.
Här är en mix-tallrik med all protein och fett man kan behöva. En perfekt start på dagen.
- Ärtor
- Gravad lax
- Getost
- Avokado
- Jordgubbar
- Ägg


Hittade denna idag när jag sökte recept på keso, vill hitta lite roligare sätt att äta keso på.
- Banan
- Keso
- Mixade bär
- Agavesirap / rinnande honung
- Pumpakärnor

Tonfiskröra är en av mina favoriter, det är lätt att göra, mättar och kan ätas på olika sätt, på knäckebröd, till maten etc.
- Tonfisk
- Majonäs
- Ovispad grädde
- Fin hackad rödlök
- Vitpeppar

Den typiska mozzarella salladen, som jag älskar!
- Ett paket mozzarella
- Tomater
- Rödlök
- Salt och peppar
- Olivolja
- Vitvins vinäger


Tacopaj, väldigt lätt att göra om man har mycket tacos över från gårdagen och så är det ju väldigt gott!
Man gör pajdegen på vnligt sätt:
- Mjöl 3 dl
- Smör 125g
- 2-3 msk vatten

Platta ut degen i en ungssäker form och grädda pajen i ugnen bara nån minut så den sår lite färg, ta sedan ut formen. Blanda tacofärsen med 3 dl creme fraiche och fyll pajformen. Toppa pajen med mozzarella och tomater, skjutsa in det i ugnen, den är klar när pajen fått färg, avsluta med att strö över oregano, Klart!


Laxfilé kryddad med citron + citronpeppar, blomkålsmos toppad med kapris. Ett nyttigt alternative till potatis.
- Laxfilé
- Citron saft
- Smör
- Citronpeppar
Allt detta lägger man på laxen innan man skjutsar in den i ugnen.

Blomkålen tärnar du upp, lägger i vatten + en gnutta buljong och låter det koka upp tills blomkålen är mjuk, då mixar man den så den blir mjuk och fin man kan också ha i en gnutta grädde i för att få en fylligare smak. Kaprisen ger sälta till blomkålen och är ett jättegott tillbehör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0