Nyttiga onsdag!

Har även gjort lite snacks, som jag även denna tog från Anna Skipper, tänkte testa hennes recept, hon är väldigt duktig på att få in vitaminer i maten vilken kommer vara extra bra för mamma efter operationen! Jag har ju ni kanske har märkt testat en hel del, lchf men de förstördes när vi åkte till Belgien i ett skolprojekt. Där vi fick bröd till både frukost och lunch i 10 dagar, min mage vart helt förstörd efter det. Iallafall vill ni testa denna nyttiga frö och bär blandningen:
1 dl pumpafrön
1 dl sesamfrön
1 dl pinjenötter
1 dl solrosfrön
1 dl torkade aprikoser
1 dl torkade gojibär
Havssalt

1. Du blandar alla frön och lägger det på en lång panna i ugnen i 5 min på 200 grader.
2. Häll på salt. När fröna har svalnat blandar du de med de klippta aprikoserna och gojibären.
Lägg sedan blandningen i en påse som du kan förvara i bilen eller i handväskan, nära till hands då sötsuget dyker upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0